Colectivul de proiectare al SC Promat SRL Craiova a reuşit prin câteva proiecte, să fabrice echipamente de înaltă tehnologie şi să ofere soluţii de implementare a acestora pe locomotiva diesel electrică tip 060-DA.

       Datorită succeselor repurtate cu locomotiva electrică Bo-Bo 3400 Kw cât și cu locomotiva Co-Co EA5100 Kw, implementarea unui convertizor static de tensiune şi frecvenţă, cât şi echiparea cu motoare asincrone cu rotor în scurtcircuit a serviciilor auxiliare, a fost o cale firească de urmat. Înlocuirea vechilor motoare de curent continuu pentru servicii auxiliare a fost necesară datorită grelei întreţineri cât şi a dispariţiei furnizorului.

       De asemenea vechiul compresor cu pistoane acţionat cu motor de curent continuu, un produs cu o fiabilitate scăzută, a fost înlocuit cu un sistem de producere a aerului comprimat marca Mighty Prod SRL Craiova, acţionat cu motor asincron cu rotor în scurtcircuit.

       Pentru o mai bună gestionare a forţei de tracţiune și o reacţie mai rapidă şi eficientă în cazul patinării, s-a implementat un servoregulator electronic de câmp tip SREC 170/30R-PP.

       Pentru protejarea motorului diesel și a bateriei, s-a implementat un chopper de pornire, care asigură o pornire fără şocuri mecanice în motorul diesel prin curent limitat.

       Lista cu îmbunătățiri aduse locomotivei diesel electrice LDE-DA-2100 CP, destinată tractării trenurilor de călători, marfă sau manevră grea, în cadrul unei reparații planificate:

  • Convertor static servicii auxiliare, cu o putere de 70KVA, alimentat la o tensiune de 170Vcc din generatorul auxiliar şi livrând la ieşire o tensiune de 3x220V, 0÷50Hz.
  • Compresor elicoidal, monobloc, capsulat acţionat de un motor asincron cu rotor în scurtcircuit.
  • Motoare electrice asincrone, cu rotorul în scurtcircuit pentru acționarea serviciilor auxiliare.
  • Servoregulatorul electronic de câmp cu protecție la patinare, tip: SREC 170/30R-PP.
  • Trei trepte de slăbire a câmpului MT (motor tracțiune) comandate funcție de viteza locomotivei.
  • Chopper pornire Motor Diesel în curent limitat.
  • Echipament de comandă, protecție și semnalizare pe display color.
  • Regulator electronic de tensiune și curent tip: RAT 18L pentru generatorul auxiliar.
  • Bord de conducere modernizat din ABS şi Controler tip manşă.
  • Instalație monitorizare rezistentă izolație pe circuitele de joasă tensiune şi înaltă tensiune tip: AMRI 1000/170.
  • Instalaţie climatizare tip COLLEMAN, alimentată dintr-un convertizor static tip CSC 8-LDE.
  • Instalaţie de încălzire cu elemente PTC, pentru ambele cabine.
  • Instalaţie măsură și înregistrare viteză cu induşi DSV integrat.
  • Instalaţie contorizare consum combustibil cu afişare în postul de conducere.
  • Scaune ergonomice, frigider.